Εκτυπώστε τους πίνακες με τις εικόνες που θα βρείτε στα αρχεία pdf και παίξτε με το παιδί σας.
Image courtesy of Stuart Miles/FreeDigitalPhotos.net
L_E_paixnidi_me_eikones_kai_zaria_gia_perigrafiko_logo
L_E_2ndpaixnidi_me_eikones_kai_zaria_gia_perigrafiko_logo
Αυτό το παιχνίδι παίζεται με 4 διαφορετικούς τρόπους:
Σαν lotto: Εκτυπώστε τις καρτέλες 2 φορές. Κόψτε την μία εκτύπωση σε αυτόνομες εικόνες αντικειμένων. Βάλτε τα σε στοίβα πάνω στο τραπέζι με την επιφάνεια της εικόνας προς τα κάτω. Τραβήξτε ένα χωρίς να το δει το παιδί. Περιγράψτε το: κατηγορία, χρήση, μορφή. Μπορεί το παιδί να το βρει; Τώρα είναι η σειρά του παιδιού να περιγράψει ένα αντικείμενο. Βοηθήστε το…
Εδώ δεν υπάρχει νικητής!
Συμπληρώστε έτσι όλη την καρτέλα ή τον αριθμό εικόνων που έχετε συμφωνήσει με το παιδί σας, πριν παίξετε κάτι άλλο.
Με 2 ζάρια: ένα με αριθμούς και ένα με τα χρώματα που υπάρχουν στις 2 πλευρές της καρτέλας. Πρώτα, ξεκινάει το παιδί με τη βοήθειά σας. Ακολουθήστε με τα δάκτυλά σας τους νοητούς άξονες που ξεκινούν από τον αριθμό και το χρώμα. Βοηθήστε το παιδί να περιγράψει ολοκληρωμένα το αντικείμενο πάνω στην εικόνα του οποίου συναντιούνται οι 2 άξονες. Βάλτε μία μάρκα (π.χ. μία φακή) πάνω σε αυτήν την εικόνα ως σημάδι ότι τα κατάφερε το παιδί. Συνεχίστε εσείς. Βάλτε και εσείς μία μάρκα (π.χ. ένα φασόλι) πάνω στην δικιά σας εικόνα.
Νικά αυτός που έχει κερδίσει τις περισσότερες μάρκες!
Εκτυπώστε την καρτέλα, κόψτε τις εικόνες χωρίστε τις σε κατηγορίες, είτε με βάση τις γνωστές κυρίαρχες κατηγορίες (π.χ. παιχνίδια, εργαλεία, ζώα, φαγητά, ρούχα, έπιπλα κ.α.) είτε με βάση ένα χαρακτηριστικό που θα ορίσετε εσείς (π.χ. μικρό/μεγάλο, κόκκινα κτλ.)
Κόψτε την καρτέλα σε μεμονωμένες εικόνες και απλώστε τις στο τραπέζι. Ζητήστε από το παιδί 1, 2, 3, 4, 5 εικόνες. Μπορεί να τις θυμηθεί και να σας τις δώσει με ακρίβεια; Αν βάλετε κάποια από αυτά σε μία σειρά μπορεί να βρει το πρώτο/τελευταίο, να εντοπίσει αντικείμενα βάσει τακτικών αριθμητικών, να κατανοήσει τις εντολές «πάρε την εικόνα πριν από/μετά από…», ποσοτικές έννοιες (όπως αριθμούς, την λέξη «μερικά», την φράση «όλα εκτός από…»);
Θυμηθείτε!!
Στοχεύουμε σε ό,τι μπορεί να πετύχει με μικρή βοήθεια το παιδί μας και δεν το πιέζουμε με πολλές ερωτήσεις. Παίζουμε για όσο χρόνο του είναι ευχάριστο και συνεχώς το βοηθούμε και το ενθαρρύνουμε! Η γνώση κατακτιέται σταδιακά και μέσα από την επανάληψη σε διαφορετικούς χρόνους και με διαφορετικά ερεθίσματα για τον ίδιο στόχο!
Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα Λόγος & Επικοινωνία προορίζονται για ενημερωτική χρήση και μόνον. Δεν αποτελούν εξατομικευμένες συστάσεις θεραπείας και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την Επιστημονική συμβουλή ενός ειδικευμένου θεραπευτή για κάποιο περιστατικό. Όποτε πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλη πηγή, αυτό δηλώνεται ρητά. Οι συγγραφείς του Λόγος & Επικοινωνία δεν ευθύνονται για οποιοδήποτε αποτέλεσμα που σχετίζεται με οποιονδήποτε τρόπο με κάποια ανάρτηση.