1.
Παράγει προτάσεις με 4 – 5 λέξεις;
3.
Χρησιμοποιεί αντωνυμίες αυθόρμητα "εγώ", "εσύ", "αυτός", "εμείς", "εσείς", "αυτοί";
4.
Χρησιμοποιεί και κατανοεί την άρνηση;
5.
Χρησιμοποιεί τον μέλλοντα π. χ. "θα πάω";
6.
Χρησιμοποιεί τον αόριστο π. χ. "έφαγα";
7.
Δείχνει μέρη του σώματος π. χ. γόνατο, χέρι, φρύδι, κεφάλι;
8.
Κάνει ερωτήσεις με το "Τι;", "Ποιος;", "Που;"
9.
Κάνει ερωτήσεις με το "γιατί";
10.
Εξηγεί την χρήση αντικειμένων π.χ. "Τι κάνουμε με το μαχαίρι";
11.
Παράγει όλα τα σύμφωνα; Ίσως να το δυσκολεύουν τα θ, δ, τς, τζ, ρ
12.
Γίνεται κατανοητός από μη οικεία πρόσωπα;
13.
Κατανοεί οδηγίες που αποτελούνται από 2 – 3 μέρη;
14.
Κατανοεί αντίθετες έννοιες π. χ. βαρύ – ελαφρύ, γεμάτο – άδειο;
15.
Απαντά σ’ ερωτήσεις με το "Πότε";
16.
Μπορεί να ομαδοποιήσει αντικείμενα π.χ να δείχνει όλα τα ζώα, τα πράγματα που τρώμε;
17.
Μετρά αυτόματα έως το 10;
18.
Επαναλαμβάνει και μερικές φορές τραγουδάει παιδικά τραγούδια;
19.
Του αρέσει ν’ ακούει παραμύθια;
20.
Μπορεί να πει τι άκουσε ή κάτι που του έχει συμβεί με πολύ απλά λόγια;