Τα Οφέλη της Εργασίας σε Κάθετη Επιφάνεια
Η γραφή και η εργασία των παιδιών σε μία κάθετη επιφάνεια, όπως αυτή του σχολικού πίνακα κιμωλίας ή μαρκαδόρου, έχει πολλά οφέλη για την ανάπτυξη των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων τους και όχι μόνο.
Οι εργοθεραπευτές ενθαρρύνουν τα παιδιά να εργάζονται σε τέτοιες επιφάνειες όλη την ώρα, και να γιατί!…
1. Σταθερότητα του ώμου και του αγκώνα
Η χρήση μεγαλύτερων κάθετων επιφανειών, όπως είναι οι μαυροπίνακες, οι πίνακες μαρκαδόρων και οι διαδραστικοί πίνακες, επιτρέπει στα παιδιά να κάνουν μεγαλύτερες κινήσεις με τα χέρια τους, οι οποίες ενθαρρύνουν την ενδυνάμωση και την ευελιξία όλων των αρθρώσεων και των μυών των άνω άκρων.
Ακόμη και μόνο από τη βαρύτητα, το χέρι δυναμώνει αρκετά στην προσπάθειά του να συνεχίσει να δημιουργεί κάθετες, οριζόντιες ή διαγώνιες γραμμές.
2. Διμερής Συντονισμός
Έχετε δοκιμάσει ποτέ να χρησιμοποιήσετε ένα στένσιλ ενώ εργάζεστε σε κάθετη επιφάνεια; Αν ναι, τότε καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για μια δύσκολη δεξιότητα!
Για τα παιδιά, η χρήση ενός στένσιλ, ο σχεδιασμός ενός αντικειμένου ή ακόμα και η σταθεροποίηση του χαρτιού για να γράψουν σε μια όρθια επιφάνεια, απαιτεί τη χρήση και των δύο χεριών ταυτόχρονα. Απαιτείται, λοιπόν, ιδιοδεκτικότητα (= πληροφορίες που λαμβάνει ο εγκέφαλός μας από τους μύες και τις αρθρώσεις μας, για να συνειδητοποιήσουμε τη θέση και την κίνηση του σώματος) και δύναμη για να κρατήσει το αντικείμενο που σχεδιάζει.
3. Πέρασμα μέσης γραμμής σώματος
Όταν ένα παιδί γράφει ή ζωγραφίζει κατά μήκος μιας μεγάλης κάθετης επιφάνειας, πρέπει να διασχίσει τη νοητή μέση γραμμή του σώματός του (η κάθετη νοητή γραμμή που χωρίζει το σώμα μας σε δύο ίσα μέρη) με το κυρίαρχο χέρι του, για να φτάσει σε όλα τα κενά σημεία.
Αυτή είναι μια εξαιρετική πρακτική άσκηση για παιδιά που δυσκολεύονται με αυτή τη νοητή μέση γραμμή και την καθιέρωση ενός ισχυρού κυρίαρχου χεριού.
4. Επέκταση Καρπού / Λαβή Μολυβιού
Η γραφή σε κάθετη επιφάνεια τοποθετεί τον καρπό σε μία εκτεταμένη θέση, η οποία ενθαρρύνει τη σταθεροποίηση του χεριού για καλύτερη λαβή και έλεγχο του μολυβιού.
5. Οπτική Προσοχή και Συντονισμός Χεριού-Ματιού
Κατά την εργασία πάνω σε μια κάθετη επιφάνεια, το έργο του παιδιού βρίσκεται σε αρκετά κοντινή απόσταση από τα μάτια του.
Αυτό βοηθά τα παιδιά που δυσκολεύονται να διατηρήσουν την οπτική προσοχή στις δραστηριότητες και μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του συντονισμού χεριού-ματιού, καθώς έχουν καλύτερη αντίληψη για αυτό που κάνουν!
6. Αντίληψη του Χώρου
Ένας μεγάλος κατακόρυφος πίνακας, καθιστά ευκολότερο για τα παιδιά να κατανοήσουν τις κατευθύνσεις (πάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά) λόγω της συσχέτισης των λέξεων με το ίδιο τους το σώμα και να έχουν μια καλύτερη αντίληψη του χώρου γενικότερα.
7. Αισθητηριακά Ζητήματα
Τα πιο ανήσυχα παιδιά που προτιμούν να δουλεύουν όρθια και να αλλάζουν θέσεις, παρά να κάθονται σε ένα γραφείο, ίσως επωφεληθούν περισσότερο από μια κάθετη επιφάνεια.
8. Ενδυνάμωση του Κορμού και Βελτίωση της Στάσης του Σώματος
Η εργασία σε γονατιστή ή όρθια θέση σε μια κάθετη επιφάνεια δυναμώνει τον κορμό, καθώς σε αντίθεση με το να κάθονται τα παιδιά στην καρέκλα, δεν καμπουριάζουν ούτε ακουμπάνε πίσω. Η μόνη επιλογή τους είναι να δεσμεύσουν τους μύες του κορμού και της πλάτης ώστε να διατηρήσουν μια σωστή όρθια στάση.
Πηγή Άρθρου: Motor Skills And More! Working on a Vertical Surface, Lauren Drobnjak, The Inspired Treehouse.
Δείτε ακόμη: Αδρές και Λεπτές Κινητικές Δεξιότητες: Δυσκολίες που Μπορεί να Συναντήσει ένα Παιδί, Λόγος και Επικοινωνία
Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα Λόγος & Επικοινωνία προορίζονται για ενημερωτική χρήση και μόνον. Δεν αποτελούν εξατομικευμένες συστάσεις θεραπείας και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την Επιστημονική συμβουλή ενός ειδικευμένου θεραπευτή για κάποιο περιστατικό. Όποτε πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλη πηγή, αυτό δηλώνεται ρητά. Οι συγγραφείς του Λόγος & Επικοινωνία δεν ευθύνονται για οποιοδήποτε αποτέλεσμα που σχετίζεται με οποιονδήποτε τρόπο με κάποια ανάρτηση.