ebook
αφίσες

Κι εγώ, πώς θα γράψω έκθεση;

21/06/2021

Μαθησιακές Δυσκολίες:

ετερογενής ομάδα διαταραχών που αναφέρονται στην εκμάθηση και χρήση των λειτουργιών

  • του λόγου,
  • της ανάγνωσης,
  • της γραφής,
  • της λογικής σκέψης και
  • των ικανοτήτων στα μαθηματικά
  • επιπρόσθετες δυσκολίες αυτορρύθμισης
  • δυσκολίες κοινωνικής αντίληψης και αλληλεπίδρασης

Ας δούμε, λοιπόν, μερικές χρήσιμες συμβουλές για το μάθημα της Έκθεσης:

Ξεκινάμε:

Γράφοντας, λοιπόν, μία έκθεση είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι θα πρέπει ο χώρος γύρω μας να είναι σωστά οργανωμένος και να μην υπάρχουν περιττά αντικείμενα που αποσπούν την προσοχή μας.

  • Ο χρόνος μας πρέπει να κατανεμηθεί σωστά μεταξύ της προετοιμασίας του θέματος και της ανάπτυξής του.
  • Διαβάζουμε πολύ καλά το θέμα-όσες φορές χρειαστεί- και υπογραμμίζουμε λέξεις-κλειδιά. Στη συνέχεια χωρίζουμε τα δεδομένα από τα ζητούμενα και τα καταγράφουμε ξεχωριστά σε δύο στήλες.
  • Απαραίτητη, είναι η δημιουργία ενός σχεδιαγράμματος για το θέμα μας προκειμένου να μην παραλείψουμε ιδέες που θα θέλαμε να αναφέρουμε αλλά και για να υπάρχει συνοχή νοήματος:   π.χ. “Ως μέλος του δεκαπενταμελούς συμβουλίου του σχολείου σου, εκπροσωπείς τους συμμαθητές σου σε μια εκδήλωση της περιοχής σου που έχει ως θέμα το φυσικό περιβάλλον και την ποιότητα ζωής. Να παρουσιάσεις τις επιπτώσεις της κακής χρήσης του περιβάλλοντος στον άνθρωπο και το φυσικό περιβάλλον προτείνοντας και τρόπους αντιμετώπισής τους.”
ΔεδομέναΖητούμενα
1. φυσικό περιβάλλον1. επιπτώσεις: α. άνθρωπος  β. περιβάλλον
2. κακή χρήση2. τρόποι αντιμετώπισης

Πρότυπο σχεδιαγράμματος

  • Αφού ολοκληρώσουμε το σχεδιάγραμμα, ξεκινάμε να διαμορφώνουμε το κείμενό μας το οποίο θα χωρίζεται σε Πρόλογο – Κύριο Μέρος – Επίλογο. Είναι αρκετά βοηθητικό να οριοθετούμε τα μέρη αυτά κλείνοντας τα μέσα σε κουτιά. Έτσι, έχουμε συγκεκριμένο χώρο για το καθένα και εστιάζεται η σκέψη μας.
  • Δεν είναι λίγες οι φορές που είναι δύσκολο για τα παιδιά να ξεκινήσουν από τον πρόλογο. Έτσι, το κουτί του προλόγου μένει κενό και προχωράμε παρακάτω. ΠΡΟΣΟΧΗ! στο τέλος πρέπει να θυμηθούμε να συμπληρώσουμε όλα τα κουτιά μας.
  • Στη συνέχεια, παίρνουμε από το σχεδιάγραμμα κάθε έννοια ξεχωριστά και την αναπτύσσουμε ανά παράγραφο. Μόλις ολοκληρώνουμε μία έννοια τη διαγράφουμε από το σχεδιάγραμμα για να μην μπερδευόμαστε. Τέλος, γράφουμε τον Επίλογο ως συμπέρασμα σε όσα έχουμε αναπτύξει. Διαβάζουμε από την αρχή και πολύ προσεκτικά το κείμενό μας ελέγχοντας πιθανές παραλείψεις.

Καλή Τύχη!

 

Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα Λόγος & Επικοινωνία προορίζονται για ενημερωτική χρήση και μόνον. Δεν αποτελούν εξατομικευμένες συστάσεις θεραπείας και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την Επιστημονική συμβουλή ενός ειδικευμένου θεραπευτή για κάποιο περιστατικό. Όποτε πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλη πηγή, αυτό δηλώνεται ρητά. Οι συγγραφείς του Λόγος & Επικοινωνία δεν ευθύνονται για οποιοδήποτε αποτέλεσμα που σχετίζεται με οποιονδήποτε τρόπο με κάποια ανάρτηση.
Spread the love
Σύντομες συμβουλές για τα Φιλολογικά Μαθήματα… για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και όχι μόνοΣυμβουλές για μια καλή επικοινωνία με άτομα στο φάσμα του αυτισμού