Δυσκολεύεστε να βρείτε τις λέξεις που το παιδί σας θα καταλάβει; Διαβάστε το άρθρο μας για να κάνετε μια παραγωγική συζήτηση.
Μερικές φορές χρειάζεται να εξηγήσουμε στα παιδιά τι είναι ο αυτισμός. Το παιδί σας με αυτισμό μπορεί να έχει φίλους που έχουν απορίες. Τα παιδιά μπορεί να μην γνωρίζουν τι είναι αυτισμός ή τον λόγο που αυτά τα παιδιά ενεργούν με κάποιον άλλον τρόπο. Είναι δύσκολο να γνωρίζετε πώς και πότε να συζητήσετε αυτό το θέμα με ένα παιδί και με τρόπο που να καταλαβαίνει. Πόσα μπορείτε να του πείτε; Πώς παρουσιάζετε αυτές τις πληροφορίες στα παιδιά σας;
Οδηγίες
- Όταν εξηγείτε τον αυτισμό, μην κάνετε αναφορά σε κάποιο συγκεκριμένο παιδί με αυτισμό εκτός αν είστε εσείς ο γονιός του ή έχετε ρωτήσει πρώτα τους γονείς του παιδιού. Ο γονέας ενός παιδιού με αυτισμό έχει το δικαίωμα να γνωρίζει, ακόμη και να περιορίζει την ποσότητα των πληροφοριών που κάποιος θα διαχειριστεί σχετικά με το παιδί του. Επικοινωνήστε με τον γονέα αν είστε δάσκαλος ή γονέας ενός φίλου του. Πιθανώς, να σας δώσει καλές πληροφορίες για να μεταφέρετε στα παιδιά σας ή μπορεί να επιθυμεί να συμμετέχει και ο ίδιος στη συζήτηση.
- Πάντα να προσπαθείτε να απαντάτε σε ερωτήσεις χωρίς να βάζετε πρώτα ταμπέλες. Ένα παιδί δεν είναι ένα αυτιστικό παιδί. Είναι ένα παιδί με αυτισμό. Ο αυτισμός είναι δευτερεύον χαρακτηριστικό στην προσωπικότητα του παιδιού. Επομένως, αν είναι εφικτό, απαντήστε σε ερωτήσεις για συγκεκριμένες συμπεριφορές ή πράγματα που συμβαίνουν και συγκρατηθείτε στη χρήση κάποιας ταμπέλας, ειδικά σε συζητήσεις με παιδιά μικρότερης ηλικίας. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται καλύτερα τι είναι ο αυτισμός καθώς μεγαλώνουν. Η χρήση της λέξης θεωρείται κατάλληλη όταν ένα παιδί με αυτισμό πει σε κάποια άλλα παιδιά πως έχει αυτισμό δημιουργώντας τους, έτσι, σχετικές απορίες.
- Όταν απαντάτε σε ερωτήματα, καλό είναι να αρχίζετε με την επισήμανση του πόσο διαφορετικός/η και μοναδικός/η είναι ο κάθε ένας από εμάς. Για παράδειγμα, αν ένα παιδί επιθυμεί να μάθει τον λόγο που ένας άλλος μαθητής δεν θέλει ποτέ να παίξει με τους άλλους στο διάλειμμα, εξηγήστε του πως μερικά παιδιά χρειάζονται να είναι κοντά σε άλλους όλη την ώρα ενώ άλλα χρειάζονται λίγο χρόνο με τον εαυτό τους. Εξηγήστε στο παιδί πως τα άτομα που επιθυμούν περισσότερο να μένουν μόνα τους, μπορεί θέλουν να βρίσκονται κοντά σε άλλους αλλά να μην είναι σίγουροι πώς να το κάνουν. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να είναι φιλικά και δοκιμάστε να παίξετε με αυτό το παιδί. Όλα τα παραπάνω αποτελούν μια πολύ καλύτερη απάντηση για να δώσετε στα παιδιά σας από το να πείτε απλά πως ένα παιδί έχει αυτισμό.
Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα Λόγος & Επικοινωνία προορίζονται για ενημερωτική χρήση και μόνον. Δεν αποτελούν εξατομικευμένες συστάσεις θεραπείας και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την Επιστημονική συμβουλή ενός ειδικευμένου θεραπευτή για κάποιο περιστατικό. Όποτε πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλη πηγή, αυτό δηλώνεται ρητά. Οι συγγραφείς του Λόγος & Επικοινωνία δεν ευθύνονται για οποιοδήποτε αποτέλεσμα που σχετίζεται με οποιονδήποτε τρόπο με κάποια ανάρτηση.